Veelgestelde vragen FAQ

Kan ik onderdelen ruilen of terugbrengen?
Onderdelen kunnen niet geruild worden voor andere onderdelen indien u het verkeerde onderdeel heeft besteld. Retourneren van onderdelen is niet mogelijk.
Krijg ik garantie op de onderdelen die bij Maresia Parts gekocht worden?
Op de detailpagina van het onderdeel staat vermeld of er garantie op gegeven wordt.

In de meeste gevallen wordt er 3 maanden garantie gegeven onder de Stiba-garantievoorwaarden. (Zie www.stiba.nl)
(Deze Stiba-garantie houdt onder andere in: omruiling tegen eenzelfde type onderdeel)

Indien er een onderdeel onverhoopt defect gaat neemt u dan per mail contact met ons op en vermeld duidelijk de klacht en uw factuurnummer. (Bij elektronische onderdelen dient er een uitleesrapport bijgevoegd te worden.)
Hoe kan ik betalen?
U kunt bij ons betalen met iDeal, Pin of contant. (Wij accepteren geen creditkaarten en Paypal)
Wat is de levertijd van de bestelde onderdelen?
De bestellingen die met de vervoerder verzonden kunnen worden ontvangt u binnen 1 a 2 werkdagen indien de bestelling voor 17.00u geplaatst is.

Indien de onderdelen met onze eigen bezorgservice geleverd worden hangt de leverdag af van het bestelmoment. Wij leveren iedere dinsdag en donderdag met meerdere chauffeurs de onderdelen persoonlijk bij u af. U wordt vooraf nog geïnformeerd over de tijdsindicatie.
Hoe weet ik wanneer mijn onderdeel precies geleverd wordt?
U ontvangt op de verzenddag van het onderdeel omstreeks 18.00u een link van de vervoerder waarmee u het pakket kunt volgen en u krijgt meestal een tijdsvak te zien. (Vanaf de dag na de bestelling kunt u het pakket volgen)
Wat zijn de openingstijden?
Op werkdagen zijn wij geopend van 8.00u - 12.00u en 13.00u-18.00 en op zaterdag van 9.00u-13.00u.
Waarom hebben jullie het chassis/vin nummer nodig?
Wij kunnen aan de hand van het chassis/vin nummer het originele onderdeelnummer achterhalen zodat u de zekerheid heeft dat het onderdeel geschikt is voor uw auto.
Waar kan ik het chassis-/identificatie-/vin-nummer vinden?
U kunt dit vinden op het kentekenbewijs/kaart en bij recente auto's kunt u het nummer ook vinden in de linker onderhoek van de voorruit. (bestuurderskant) Het identificatienummer bestaat uit 17 tekens.

Hieronder volgen enkele voorbeelden van de merken die wij voeren waarmee het chassisnummer begint:

- Renault/Peugeot/Citroën: VF...
- Fiat: ZFA...
- Alfa Romeo: ZAR...
- Lancia: ZLA...
Hoe weet ik wat links en rechts is?
Links is de bestuurderskant en rechts is de passagierskant.
Wat betekenen de classificatiecodes?
Plaatwerk en carrosserie-onderdelen:

A1: als nieuw, geen roest en geen beschadiging (met een poetsbeurt als nieuw);
A2: licht beschadigd zonder roest, acceptabel voor montage op oudere auto's, voor nieuwe auto's is wellicht een mespuntje plamuur en een spuitbeurt van toepassing;
A3: beschadigd zonder roest, uitdeuk- plamuur en spuitwerk is noodzakelijk, de reparatietijd bedraagt maximaal 1 uur;
A4: beschadigd zonder roest, uitdeuk- plamuur en spuitwerk is noodzakelijk, de reparatietijd bedraagt meer dan 1 uur, maar maximaal 2 uur;
A5: beschadigingen zijn gerepareerd;
B1 t/m 4: als A1 t/m A4, maar met oppervlakkig borstelroest;
C1 t/m 4: als A1 t/m A4, maar met roest, net geen gat;
D1 t/m 4: als A1 t/m A4, maar met gaten ontstaan door roest;
R1 t/m 4: als A1 t/m A4 krasjes, roest en/of gaten gerepareerd;
X: classificatie ontbreekt of is niet op kwaliteit gecontroleerd.
Wat is een OE-nummer?
Original Equipment Parts - OE delen - zijn originele onderdelen die afkomstig zijn van een toeleverancier van de fabrikant dat onderdelen ontwerpt en produceert. De nummers van deze fabrikanten heten in de volksmond OE-nummers.